|
Polish Bikers w UK Miejsce Spotkan Polskich Motocyklistow w UK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasiorex
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London/Rybnik
|
Wysłany: Pon 12:53, 19 Maj 2008 Temat postu: palenie gumy XX-em |
|
|
hej
mam pytanie do wszystkich ludzi ktorzy jezdza/ jezdzili albo maja troche wiecej pojecia na temat ukladu hamulcowego w CBR 1100
podczas naszego ostatniego wypadu troche poniosla mnie fantazja i zostawilem troche gumy na asfalcie. Nie mialem z tym kompletnie zadnego problemu, Przedni hamulec do konca, jedynka i gaz do dolu. Wszyscy zreszta wiemy jak to sie robi:))
Dopiero pozniej Darek mi przypomnial ze teoretycznie mam dualsystem i zaczolem sie zastanawiac nad jego poprawnym dzialaniem. Teoretycznie na chlopski rozum po wcisnieciu przedniego hamulca tylnie kolo rozniez powinno hamowac. Jakim cudem w takim razie udalo mi sie narobic tyle dymu?? ma ktos jakis pomysl??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sapmar4
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Londyn N15 / Świętokrzyskie
|
Wysłany: Pon 15:57, 19 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
rozlozenie sily hamowania masz z duza przewaga na przod nie znam danych ale domyslam sie ze bedzie to w stosunku 70/30 lub cos kolo tego bo w przeciwnym razie przy kazdym hamowaniu dupa odrywalaby sie od podloza ale gdy spaliles lacza to tylni hamulec tez lekko hamowal ale nie na tyle mocno zeby zatrzymac taki silnik !!!
sasiad zadzwon co mnie chodzi o ta robote co wspominalem !!!
moj nr. wyslalem Ci na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dioblik
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik/Londyn
|
Wysłany: Wto 19:53, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Kiedys zglebialem to zagadnienie niestety malo dokladnie , ale z tego co sie dowiedzialem to przednie kolo powinno byc w ruchu i wtedy mozemy hamujac przodem uruchomic tylni ( istota systemu). Zmierzam do tego ze z tego co slyszalem ten system nie dziala kiedy przednie kolo sie nie obraca , ludzie pisali ze nawet jak juz zaczyna dzialac tylni hamulec to nie przeszkadza to palic kapcia:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
joebarAce
Administrator
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: belchatow/cambridge
|
Wysłany: Wto 20:12, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jak sie przyjrzycie lewemu zaciskowi z przodu to jest ruchomy - lata gora dol. W momencie jak heblujecie przednim - zacisk chwyta sie tarczy i jest przez nia pchany ku gorze. Nad lewym zaciskiem znajduje sie nic bardziej prostego jak kolejna pompa hamulcowa uruchamiana napierajacym (od jej dolu) lewym zaciskiem. To uruchamia tloczek (1 albo 2, nie pamietam juz) z tylu. Kto odpowietrzal choc raz tylny hamulec w XXie to wie o co chodzi Wiec jesli Wam dual nie chula jak powinien to pewnie wina zapieczonego tloczka (dedykowanego przedniej przyzaciskowej pompie) lub zapowietrzony przewod - a odpowietrza sie kijowo.
Nie wiem, czy to jasne, ale moze chociaz troche. Wiec moim zdaniem podczas palenia gumy (jesli nie zapieramy sie o latarnie lub radiowoz) wlacza sie tylny zasik, ale na tyle slabo, ze palic sie da (gume i klocki).
Tak na marginesie, to system Dual jest niesamowity - w moim odczuciu. Najbardzie tesknie nad szybkimi zakretami, kiedy to mozna bylo sobie dohamowywac nawet w maksymalnym zlozeniu przednim hamulcem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez joebarAce dnia Wto 20:14, 20 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasiorex
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London/Rybnik
|
Wysłany: Wto 23:50, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
oj chyba bede musial zglebic temat, bo zglupialem. To wkoncu mam cos nie tak z tym ukladem, czy tylko spalilem gume razem z klockami? wkazdym badz razie z hamulca rowniez jestem zadowolony. nie wiele bikow oblatalem, ale ten jak narazie jest najlepszy:) wlasciwie to na tej podstawie sadzilem ze wszo jest ok, ale mozliwe ze moze byc jeszcze lepiej:)
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|